|
موضوع : تغذیه سالم پیامبر اکرم میفرمایند علم دو قسم است علم ادیان وعلم ابدان درآیه ی 24 سوره ی عبس داریم ((فلینظرالانسان الی طعامه انسان باید به خوراکش با تامل بنگرد)) غذای ما هم باید پاک باشد وهم طیب. هرچیزی که حلال هست طیب نیست . مثلا چیپس وپفک حلال هست اما طیب نیست. عرفا به غذایشان بسیار اهمیت می دهند زیرا نه تنها بر جسم بلکه بر روح نیز موثر است. چرا علما دیر به فکر ترویج این علم افتادند شاید به دلیل اهمیت واولویت علم ادیان بوده .متاسفانه این علم فقط در دانشگاه وارد شده وطب غربی نیز بر آن سایه انداخت وبه جایی رسیده ایم که از اول مهر تا آخر اسفند ماه چهار بار سرما میخوریم وبا قرص وآمپول خوب نمی شویم وهنوز مریض ایم . علم بدن به چهار طبع تقسیم میشود طبع صفرا گرم وخشک، طبع دم گرم وتر، طبع سودا سرد وخشک و طبع بلغم سرد وتر. هر 4 طبع در مزاج هر فردی وجود دارد ولی با غلبه یک طبع در هر فرد. بعد از استعمار و ورود انگلیس وروس فرهنگ غذایی ما عوض شد گوجه در زمان ناصر الدین شاه وارد شد وطبع ایرانیان به هم ریخت . ما دارای مزاج متعددیم مزاج ذاتی ،مزاج عارضی ،مزاج سنی و.... مزاج ذاتی شاکله ی کلی فرد را تشکیل میدهد و شامل نوع وفرم استخوان بندی ومو وپوست و.... است مثلا سودای ها وسواس دارند ،زود عصبانی می شوند وبرعکس بلغمی ها ولخرج هستند، دموی ها حافظه ی خوبی دارند البته سایر مزاج ها هم ممکن است حافظه ی خوبی داشته باشند ولی دموی ها شاخص ترند . مزاج ذاتی باید روی اعتدال قرار گیرد . در هنگام گوش دادن وصحبت کردن صفرا ودمویان در چشم ها خیره می شوند برعکس سودا وبلغم ؛ مردان بلغمی یک ساعت طول می کشه تا برند نان بخرند وبیاند . مزاج عارضی توسط خود فرد وسبک زندگی وتغذیه ی فردی ایجاد می شودوقتی حرص وجوش میخورید مزاج فرد می رود به سمت صفرا بعد که عصبانیتش فروکش کرد مزاج روی سودا می آید واخلاط ایجاد می شود وخلط سودا به روده ها ریخته وسبب ایجاد یبوست می کند . موفق باشید
تاریخ ارسال مطلب : شنبه 94/11/3 | نویسنده : khadem128
فرزند اما دهمین را صلوات مفخر اهل زمین را صلوات عسکری آن گلِ گلزار رسول حجت دین مبین را صلوات
بهرِ مصباح رهبری صلوات به گلِ باغ سروری صلوات به نکو بابِ مهدی موعود به رُخ پاکِ عسکری صلوات
اَللّهُمّ صَلِّ عَلی الحَسَنِ بنِ علیِّ بنِ مُحَمَّد، اَلبَرِّ التَّقِیِّ الصّادِقِ الوَفِیِّ النُّورِ المُضیء ، خازِنِ عِلمِک وَ المُذَکِّرِ بِتَوحیدِک وَ وَلیِّ اَمرِک وَ خَلَفِ اَئِمَّةِ الدّینِ الهُداةِ الرّاشِدینَ وَ الحُجَّةِ عَلی اَهلِ الدُّنیا فَصَلِّ عَلَیهِ یا رَبِّ اَفضَل ما صَلَّیتَ عَلی آَحَدٍ مِن اَصفیائِک وَ حُجَجِکَ وَ اَولادِ رُسُلِکَ یا اِلهَ العالَمین
تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 94/10/29 | نویسنده : khadem128
تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 94/10/27 | نویسنده : khadem128
بر چهره ی زیبای محمد صلوات بر گنبد خضرای محمد صلوات سرتابه قدم آینه او زهراست تقدیه به زهرای محمد صلوات :: مطالب مرتبط : اشعار وصلوات درباره ی بانو
تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 94/10/21 | نویسنده : khadem128
آثار حدیث کساء ( نزول رحمت خاص ) ((نَزَلَت عَلیهمُ الرَّحمة ))رحمت خدا بر آنان نازل می گردد. رحمت به معنی مهربانی ونعمت وعنایت ولطف خداوند برای رفع کاستی ها وکمبودهاست که دامنه ای وسیع دارد وتمام مواهب جهان را شامل می شود . خداوند دو نوع رحمت دارد : یکی رحمت عام است که شامل تمام موجودات جهان اعم از انسان وغیر انسان ومسلمان و غیر مسلمان می شود ؛مانند نعمت باران ورزق و غیره . دیگری نعمت خاص که مخصوص اهل ایمان و بندگان خاص خداست(( اولئک علیهم صلواتٌ مِن ربّهم ورحمة)) 1 اکنون با توجه به سیاق حدیث کساء آشکار می شود که منظور از رحمت در جمله ی (( نزلت علیهم الرحمة )) رحمت خاص است. خداوند نسبت به کسانی که به وسیله ی حدیث کساء به پیامبر صلی الله علیه وآله واهل بیت علیهم السلام توسل پیدا میکنند وخبر مهم حدیث کساء را در مجالس خود بازگو ویادآوری می کنند رحمت ویژه ونعمت خاص عطا خواهد نمود.
تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 94/10/21 | نویسنده : khadem128
|
|